روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روایت شیرین ارادت امام رضا(علیه السلام) به خواهرش


بسم الله الرحمن الرحیم



خادم امام رضا(علیه السلام) و یکی از دربانان بهشت رضوی(ع)گفت: حضرت امام رضا(علیه السلام) ارادت ویژه‌ای به حضرت معصومه (سلام الله علیها) دارد.

به گزارش جهان، «حاج محسن ضیائی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب خاطره‌‌ای از یکی از خادمان امام رضا از ماجرای شفا یافتن یک دختر خردسال نابینا را در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) ذکر کرد.

این خادم کهنسال امام رضا(علیه السلام) اظهار کرد: من این خاطره را از یکی از مخلص‌ترین خادمان حرم امام رضا(علیه السلام) به نام «مرحوم حاج باقر فخلئی» شنیده‌ام و به نقل از ایشان برای شما بازگو می‌کنم.

مرحوم حاج باقر فخلئی نقل می‌کرد که: «من در حال کشیک بودم که خانمی آمدند و به من گفتند یک مورد شفا اتفاق افتاده است و دختری که نابینا بوده، بینایی خود را کاملاً به دست آورده است».

«دختر را پیدا کردم و هر سووالی راجع به اینکه اسمت چیست؟ از کجا آمده‌ای و چگونه شفا گرفته‌ای؟ می‌پرسیدیم جوابی نمی‌داد و می‌گفت: باید پدرم باشد تا بگویم،                          چون امام رضا(علیه السلام) چیزی گفته که باید به پدرم بگویم».

حاج محسن ضیائی در ادامه افزود: مرحوم حاج باقر فخلئی به هر ترتیبی که بود پدر این دختر را از داخل حرم مطهر پیدا می‌کند و ماجرا را برای او بازگو می‌کند.

این دربان حرم امام هشتم به نقل از حاج باقر فخلئی ادامه داد: دختر که پدرش را می‌بیند به او می‌گوید: «من حضرت رضا را در خواب دیدم و به من گفت که به پدرت بگو این حرف را به خواهر ما (حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) نزن».

مرحوم حاج باقر می گوید ماجرا را از پدر دختر پرس و جو کردیم که پدر دختر این طور جواب داد: «من و تنها دخترم از رشت آمده بودیم، برای شفا یافتن دخترم به امام رضا(علیه السلام) متوسل شدیم».

پدر دختر می‌گفت:« 38 شب در مشهد ماندیم و خیلی خسته شده بودیم، از اینکه دخترم شفا نگرفته بود خیلی ناراحت بودم، یک شب به پشت پنجره فولاد رفتم و به امام رضا(علیه السلام) گفتم، «یا امام رضا اگر نمی‌خواهی دخترم را شفا بدهی، شفا نده، ولی من شکایت شما را به حضرت معصومه می‌کنم».

این حرف را گفتم و رفتم کنار دخترم که خوابیده بود نشستم، امام رضا(علیه السلام) هم به خواب دخترم می‌آید و او را شفا می‌دهد و به او می‌گوید که به پدرت بگو، این حرف را به خواهر ما نزن».

حاج محسن ضیائی در پایان این گفت‌‌وگو با ایسنا یادآور شد: آری امام رضا(علیه السلام) ارادت ویژه و خاصی به خواهرشان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد