روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

روانشناسی

اجتماعی، سیاسی، مذهبی

چگونه گوشی خیس خود را نجات دهیم؟


بسم الله الرحمن الرحیم

چگونه گوشی خیس خود را نجات دهیم؟

 

وقتی گوشی تان مستقیما به درون وان حمام شیرجه می زند، برای نجات دادن آن به یک

 راه حل سریع نیاز دارید. پس این توصیه ها را به خاطر بسپارید تا اگر چنین اتفاقی رخ داد، خیلی دستپاچه نشوید!

به گزارش جهان، ماشین لباس شویی، توالت، لیوان چایی، هوای مه آلود،... همه دوست داشتنی اند؛ البته تا وقتی که گوشی گرامیتان با یکی از آنها تماس نگیرد! و لاشه فلزی خیس و بیجانش، اشکتان را در بیاورد.
تا حالا گوشی شما کف حمام یا درون توالت افتاده است؟ اگر از این به بعد اگر این اتفاق افتاد وحشت نکنید! فقط کافی است برای بازگرداندن جان اسمارت فون غرق شده خود ، این کار ها را انجام دهید. البته یک کارهایی هم هست که اصلا نباید انجام دهید، پس حتما مقاله را تا آخر بخوانید

 
 
چه کارهایی باید بکنیم؟
 
اگر قطعات گوشی خود را به طور کامل از هم جدا کنید ، ممکن است خیلی سریع خشک شود، اما این کار ضمانت نامه را از درجه اعتبار ساقط خواهد کرد.  به علاوه چنین کاری معمولا به وسایل تخصصی نیاز دارد و اگر مراقب نباشید ممکن است گوشی تان آسیب هم ببیند. بنابراین من چنین روشی را توصیه نمی کنم.
 
به جای جدا کردن قطعات گوشی از یکدیگر، اقدامات زیر را انجام دهید.

 
1- اولا هر چه سریعتر گوشی را از درون آب خارج کنید،  غوطه ور ماندن طولانی در مایعات یا محیط خیس ، ممکن است ریسک آسیب دیدگی را بیشتر کند.

 
2-از فشار دادن دکمه های گوشی و چک کردن انها جدا خود داری کنید، چرا که هر فشاری ممکن است مایع را بیشتر به درون گوشی نفوذ دهد
 
3-در هر حالتی، بهترین کار این است که هر چه سریعتر باتری دستگاه را بیرون بکشید چرا که به حدااقل رساندن برق گوشی می تواند مانع از اتصالی کردن  آن شود.
 
4- اگر از گوشی استفاده می کنید که مثل آی فون یا لومیای نوکیا، باتری غیر قابل تعویض دارد، راه حل قبلی برای شما مناسب نیست.  پس باید مقداری ریسک  کرده و چند دکمه را فشار دهید. اگر گوشی تان هنوز کار می کرد سریعا آن را خاموش کند.
 
5-هر گونه لوازم جانبی و افزودنی های گوشی  را در بیاورید.

 
6- کارت حافظه و SD کارتها را خارج کرده و درپوش همه پورتها را بردارید تا به تهویه دستگاه کمک شود.

 
7-همه قسمت ها را با حوله خشک کنید، به خصوص قسمت های بیرونی گوشی را. اما مراقب باشید که در حین این عمل، آب  از دهانه های باز گوشی وارد نشود.

 
8-اگر همه چیز هم خشک شود، باز هم امکان دارد که  مقداری رطوبت در گوشی نهفته باشد که باید حتما قبل از روشن کردن ، آنها را هم ازبین ببرید. یکی از اثبات شده ترین شیوه ها برای این کار مدفون کردن گوشی در یک کاسه برنج خشک است. مواد خشک کننده ای مثل برنج ، نوعی خاصیت رطوبت پسند دارند که می توانند رطوبت را از مواد جذب کنند. علاوه بر این شما می توانید  برای تاثیر بیشتر ، از بسته های ژل سیلیکا همانهایی که درون جعبه های کفش هست - استفاده کنید. اگر هیچ کدام از اینها را در دسترس ندارید برنج نپخته، بهترین وسیله است.
 
گوشی را در ظرفی دربسته که هوا نمی تواند به  داخلش نفوذ کند قرار داده و کاملا آن را با ماده خشک کننده انتخابی خود بپوشانید. ظرف محتوی گوشی و مواد جاذب را به مدت 24 الی 48 ساعت رها کنید تا خشک کننده رطوبت را به طور کلی از دستگاه بیرون بکشد. اگر از ژل سیلیکا استفاده کنید، زود تر به نتیجه می رسید.
 
9-هر وقت از خشک شدن کامل گوشی خود مطمئن شدید، باتری را به سرجای خود برگردانید و گوشی را روشن کنید. موفق باشید!

 
چه کار هایی نباید بکنید

یکی از روش هایی که خیلی برای خشک کردن گوشی مورد استفاده قرار می گیرد و اینطور هم ادعا می شود که سریعا آن را درست می کند، استفاده از سشوار یا وسایل حرارتی مثل آن است. با این روش شاید خیلی سریعتر به نتیجه برسید، اما اگر گوشی بیش از حد داغ شود، اجزای داخلی آن صدمه خواهند دید.

 
در موارد حاد که گوشی به شدت غرق شده با استفاده از این روش ممکن است بخار حاصل از آب به طور کامل تهویه نشده و دوباره در جای دیگر گوشی جمع شود. شاید شما بی خیال این مشکل شوید اما حتی چنین مسئله جزئی هم می تواند خطرناک باشد. پس هیچ وقت گوشی خود را با سشوار خشک نکنید.
 
یکی دیگر از روش هایی که در کوتاه مدت نتیجه می دهد، پیجچیدن گوشی درون یک حوله کاغذی و قرار دادن آن در فریزر است. ظاهرا جلوگیری از جریان یافتن آب در گوشی به خاطر دمای پایین درون فریزر، ممکن است مانع از اتصالی کردن آن در زمان استفاده شود.
 
قطعا این راهکاری طولانی مدت نیست. چرا که به محض آب شدن یخ ها ، شما باهمان مشکل اتصالی مواجه خواهید شد. تازه اگر بدتر نشود!حتی امکان دارد صفحه نمایش گوشی تان هم ترک بخورد یا بشکند که به نظر نمی رسد به خاطر یک تعمیر کوتاه مدت حاضر باشید ریسک این خطر را بپذیرید.

شاید برای درست کردن گوشی تان تنها به خشک کردن قسمت های بیرونی آن پرداخته و از خارج کردن جک هدفون و پورت USB غافل شوید. برای این منظور باید به آرامی و با استفاده از یک خلال دندان پیچیده شده در دستمال کاغذی به آنها ضربه زده و فشار وارد کنید. البته در حالیکه این روش با اما و اگر های زیادی همراه است، ممکن است گاهی اوقات کاغذ در گوشی گیر کرده و باعث خراب شدن قسمتهای داخلی دستگاه شود.

 
یکی دیگر از پیشنهادات ، شارژکردن بیش از حد گوشی است تاتدریجا و نه یکباره گرم شود. که البته این کار هم خطرات خاص خودش را دارد و توصیه نمی شود.

 
ممکن از برخی از شما ها این متن را بخوانید و پیش خودتان بگویید ، اگر گوشی را در مایکرویو بگذاریم چطور؟ پاسختان یک نه قاطع است.(هرگز این کار را نکنید)

 
مراقب زنگ زدن گوشی باشید!

 
اگر موفق به خشک کردن گوشی خود شده اید ، تبریک می گویم! اما شاید هنوز هم کاملا برنده نشده باشید؟!!

 
فلز داخل گوشی شما اگر در تماس با اکسیژن و آب قرار بگیرد ، با گذشت زمان احتمال دارد زنگ بزند. احتمالا یک تعمیرکار حرفه ای گوشی های تلفن همراه بتواند با کمی الکل تمامی زنگ زدگی ها و خوردگی ها را پاک کند اما هرگز خودتان این کار را در خانه انجام ندهید. متاسفم اما گاهی اوقات مرگ تلفن همراه شما ، تنها یک حادثه تلخ است که باید آن را تحمل کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد